wtorek, 13 czerwca 2017

DZISIEJSZA PRZESYŁKA...


Dzisiaj otrzymałam jedną, ale bardzo ważną dla mnie przesyłkę od Muzeum im. Orła Białego w Skarżysku-Kamiennym (http://muzeum.skarzysko.pl)
Muzeum im. Orła Białego powstało w 1969 roku z inicjatywy Towarzystwa Miłośników Skarżyska-Kamiennej. Misją muzeum jest zachowanie dziedzictwa kulturowego związanego z historią wojska, a także przekazywanie wiedzy o dziejach regionu i jego wkładu w historię Polski. Zwiedzający mogą zapoznać się z historią ośrodka dzięki wystawie „Skarżysko-Kamienna. Miasto i ludzie”, która przedstawia przemiany zachodzące na przestrzeni dziejów, od czasów najdawniejszych do transformacji ustrojowej pod koniec XX w. Całokształt przeobrażeń społeczno-gospodarczych i politycznych został zilustrowany bogatym materiałem źródłowym, który ma stanowić swoisty przewodnik po bogatej historii miasta. Ważnym elementem zbiorów, są również eksponaty i dokumenty związane z działalnością oddziałów partyzanckich na terenie Gór Świętokrzyskich w czasie okupacji niemieckiej oraz te pochodzące z czasów tzw. Polski Ludowej. Jednak niezmiennie od lat, największe zainteresowanie wzbudza ekspozycja plenerowa, na której zgromadzony jest sprzęt bojowy będący na wyposażeniu armii polskiej po 1945 r. Interesującą część tej kolekcji stanowi uzbrojenie z okresu II wojny światowej, wydobyte z pól bitewnych. Do największych należy działo samobieżne Sturmgeschütz IV czy też podwozie niemieckiego czołgu PzKpfw V Panther.
Otrzymałam od nich przesyłkę, a w niej 11 pięknych pocztówek, które bardzo wzbogacą moją kolekcję. Dziękuję! 😊


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz